ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ГУМАННО-ОСОБИСТІСНОГО
ПІДХОДУ ДО ВИХОВАННЯ ДИТИНИ
• Дитина-унікальна, неповторна, єдина.
• Дитину треба любити і поважати, незважаючи на недоліки.
• Вчинки дитини слід аналізувати й розуміти, а не лише засуджувати чи схвалювати.
• Основну увагу треба приділяти не скільки корекції поведінки дитини, скільки налагодженню довірливих стосунків.
• Не можна ставитися до дитини в залежності від успіхів її у навчанні.
• Не слід критикувати дитину за неуспішність, порівнюючи з іншими однолітками, краще підтримати її.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ГУМАНІСТИЧНОГО
ВИХОВАННЯ ДИТИНИ
♦ Повірте в неповторність своєї дитини, у те, що вона - єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу й не є вашою точною копією. Тому не варто вимагати від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.
♦ Дозвольте дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами. Приймайте її такою, якою вона є, підкреслюйте її сильні властивості.
♦ Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її забудь-яких обставин.
♦ Не бійтеся „залюбити" своє маля: саджайте його собі на коліна, дивіться йому в очі, обіймайте та цілуйте, коли воно того бажає.
♦ Обираючи прийоми виховного впливу, удавайтеся здебільшого до ласки і заохочення, а не до покарання та осуду.
♦ Намагайтеся, щоб ваша любов не перетворилась на вседозволеність та бездоглядність.
♦ Намагайтеся впливати на дитину проханням - це найефективніший спосіб давати їй інструкції.